Detoksikacija – kada, zašto i koliko?

Čini se kao da su praznici odavno prošli, a svi i dalje živo pamtimo ona dva ručka zaredom, koja smo imali prvo sa svojom porodicom pa s taštom ili svekrvom.

Da li mislite da smo se „izvukli” od dobijanja viška kilograma? Činjenica je da sve s odlaganjem dolazi na naplatu i našem organizmu treba obnova, preporod, ponovno rođenje… Nazovite to kako želite. Nije reč samo o dobijanju viška kilograma – već uopšte o uticaju štetnih namirnica unesenih tokom praznično-zimskog perioda.

Organizam ima svoj sistem čišćenja, a detoksikacija je prirodan način koji ubrzava taj proces i pomaže vam da se zaštitite od bolesti!

Otrovi mogu da potiču od normalnih procesa, koji se u našem telu odvijaju prilikom unosa hrane, ili od udisanja hemikalija, poput pesticida, sredstava za čišćenje, aditiva u hrani, dima cigarete…

OČISTI I PLUĆA!

Pod treba redovno čistiti – naše telo isto!

Svaki proces čišćenja (pritom mislimo na kućne poslove) nije baš zabavan, ali kad je posao gotov, osećate se korisno, srećno i ugodno! Tako ćete se osećati i nakon detoksikacije tela – preporođeno!

Nećemo vam u detalje govoriti kuda sve te štetne materije odlaze iz vašeg tela – jer je to sasvim očigledno. Reći ćemo vam onaj lepi deo, a to je šta se događa tokom i nakon detoksikacije, kako je treba sprovesti i koliko često.
Koliko često treba da radim „generalku” svog tela?

Taj proces bi trebalo obavljati jednom do tri puta godišnje. Nikako više od 3 puta. Najbolje je raditi „generalku” nakon praznika i posle jela bogatih kalorijama, kao i kada osećate neke od niže navedenih tegoba. Treba da traje od 3 do 7 dana.

Zašto i kada da se uopšte „čistim"?

Danas živimo ubrzano i svi vaši organi su prezaposleni. Jedemo tešku i nezdravu hranu koja odgovara modernom stilu života – a organizam treba da je preradi.

Ako takav način života vodite bez pauze za svoj organizam – mogu uslediti razne poteškoće, poput:
➔ neobjašnjivog umora i nedostatka energije;
➔ loše probave i nadutosti;
➔ poremećaja menstrualnog ciklusa;
➔ iritirane kože, lošeg tena i alergije;
➔ glavobolja, slabog pamćenja i koncentracije

Sleepy young woman portrait with one opened eye trying kill alarm clock. Early wake up, not getting enough sleep, going work concept. Female stretching hand to ringing alarm willing turn it off

Dojilje, deca, pacijenti s hroničnim degenerativnim bolestima, rakom ili tuberkulozom treba da se savetuju sa svojim lekarom pre detoksikacije.

Poželjne i nepoželjne namirnice?

Planovi detoksikacije mogu da uključuju specijalnu dijetalnu ishranu, bilje, hidroterapiju, vežbu, tehnike disanja i/ili terapije u sauni.

Tokom „čišćenja” izbegavajte: brzu hranu, kafu, alkohol i cigarete, so, zaslađene i gazirane sokove, hranu s puno masti, slatkiše i grickalice, konzervirana i gotova jela, namirnice koje sadrže pšenicu i gluten.

Zvezde vaše ishrane treba da budu voće i povrće. Obroci tokom celog dana treba da budu lagani, ne smete da ih preskačete i duže gladujete tokom dana, jer ćete se kasnije prejedati – a takvo ponašanje nastojimo da izbegnemo! Povrće pripremajte što kraće kako bi korisne supstance ostale sačuvane.

Salate od povrća su odlične u ubrzavanju metabolizma, jačanju imuniteta i čišćenju organizma od otrova. Salate začinite kvalitetnim ekstra devičanskim maslinovim uljem.

Dobro je da unosite što više tečnosti – bilo u obliku vode, čajeva ili supa (oko 2 l dnevno). Tople supe od povrća, kao i sokovi od svežeg voća i povrća, pravi su način za podizanje energije.

Woman drinking vegetable smoothie after fitness running workout on summer day. Fitness and healthy lifestyle concept

Ponavljanje je majka znanja – pa ćemo vam ponovo reći da je idealno vreme za sprovođenje detoksikacije, osim januara, proleće ili leto. Zimi se jede teža i masnija hrana, a manje povrća i voća, pa je pre leta preporučljivo pročistiti organizam i pripremiti ga za sezonsko voće i povrće.

Očistite svoj organizam i osećaćete puno energije! :)