Kako je raditi u Salveu? 24.09.2021.

„Mi ne baziramo poslovanje na principima kontrole“

Jelena Goločorbin Stojadinović, je direktorica Salveo CEE East regije i u Salveu je od početka njegovog djelovanja na tržištu Srbije, Crne Gore i Makedonije.

Salveo iz godine u godinu raste i postiže zavidne rezultate. Tako su brendovi koje Salveo zastupa na tržištu Srbije, prema podacima IQVIA za avgust 2021. bili lideri na tržištu u čak šest kategorija.

Ipak, kako Jelena kaže u intervjuu, rezultat kao krajnji cilj ne opravdava sam sebe, već je istinski motiv uspjeha u kompaniji nešto sasvim drugo.

Pročitajte intervju sa Jelenom i otkrijte šta je ključno kako bi jedna kompanija postala poželjan poslodavac.

Jelena kaže kako, po njenom mišljenju, to nije niti strategija, niti set aktivnosti pa čak nisu ni benefiti koje kompanije nude, već jedan mali menadžerski preokret u kojem P&L nije skraćenica za Profit&Loss.

 

Jelena, odmah ćemo postaviti direktno pitanje – Kako je raditi u Salveu CEE East?

 

Salveo je poslodavac koji neguje dobre odnose i svoje ljude. Stoga ne čudi kada, neko ko nas posmatra sa strane, zaključi kako zaposleni izgledaju kao članovi jedne velike porodice. Jednostavno se humanost oseti u vazduhu.

 

Šta Salveo omogućava svojim zaposlenima?

 

Slobodu koju svaki pojedinac ima na svim nivoima, u organizovanju svog vremena, u iskazivanju mišljenja, davanju feedbacka, izražavanju ideja, načinu implementacije dogovorenih aktivnosti.

Podstičemo zaposlene da se brinu o svom zdravlju kroz redovne preventivne preglede i privatno zdravstveno osiguranje.

Obezbeđujemo voće, lekove i suplemente u poslovnim prostorijama. Zaposlenima se sviđa i osećaj lagodnosti koji pružaju takozvani „dani bez doznaka“ koji omogućuju da se ne provodi vreme čekajući u Domu Zdravlja, već da se to vreme koristi za brži oporavak.

Petak je skraćeni radni dan. Na njega gledamo kao na prvi dan vikenda te tokom cele godine petkom radimo skraćeno, jer smatramo kako su porodične vrednosti izuzetno važne i kako ih treba negovati..

Isto tako je jedan dan nedeljno rezervisan za rad od kuće.

Dodatno nam je svaka sreda focus day, odnosno dan bez sastanaka, te se tada možemo posvetiti važnim zadacima, a za koje je potrebna višesatna koncentracija.

Zaposleni u Salveu ne rade na svoj rođendan, kako bi taj poseban dan mogli provesti s najmilijima i kako god im je volja. Badnji dan je takođe slobodan dan za sve i kompanija je tog dana zaključana iako službeno na većini tržišta na kojima poslujemo to nije neradan dan.

 

Koja je bila motivacija za implementaciju projekta i aktivnosti koji ste spomenuli, a odnose se na Employer Branding?

 

Motivacija za razvoj Employer Branding projekta je ljubav prema sebi i ljudima - prema životu. Kada smo videli kako se sa toliko malo, može postići toliko puno, tada je i Employer Branding počeo dobijati svoju službenu formu – naziv, strategiju i definisani razvojni plan.

Ipak, Employer Branding je postojao i bio itekako prisutan i mnogo godina pre nego što smo o njemu počeli razmišljati kroz jednu strukturu i službenu formu. Jasno je kako se ovakve stvari rade iz dubokih uverenja, iz srca i kako su potkrepljene ličnim vrednostima.

I, ako me pitate šta je ključno kako bi jedna kompanija bila poželjan poslodavac, po mom mišljenju, to nije niti strategija, niti set aktivnosti, niti su to benefiti koje kompanija nudi, već jedan mali menadžerski shift u kojem P&L nije skraćenica za Profit&Loss, već za People&Love.

 

Ipak, rezultat je tu?

 

Kompanija svoje zaposlene motiviše na razne načine, čime doprinosi povećanju radnog elana i boljoj produktivnosti te uspešnijim rezultatima, ali to nije glavni motiv, iako je krajnji cilj - rezultat.

Rezultat, kao krajni cilj ne opravdava sam sebe, već je istinski motiv uspeha u našoj kompaniji, da svi koji rade u Salveu, zaista i uživaju u svom poslu, da osećaju strast i veselje obavljajući ga.

Jer, radeći ono što nam odgovara, mi sebe ispunjavamo jednom dobrom energijom koja se širi na sva područja, a ne samo na područje posla.

Sve je to jedan začarani krug i Salveo to zna.

To je naš način kako doprinosimo svetu kako bi bilo bolje mesto za život – zadovoljstvo i rast svih na čije živote kao kompanija možemo uticati. Odatle proizilazi naš Employer Branding Proposition - u Salveu su ljudi, kako naši zaposleni, tako i naši klijenti i poslovni partneri, uvek u centru poslovanja.

Kompanija zna hobije i talente svojih zaposlenih i koje strasti ih pokreću te im na razne načine pruža podršku u tome. Sve se ovo vraća kroz zahvalnost i lojalnost kompaniji čime ona postaje još uspešnija i dobija još veću snagu kako bi mogla napraviti još značajnije i bolje stvari i tako u krug.

Primetili smo da je rezultat koji pravimo u direktnoj korelaciji sa nivoom motivisanosti naših zaposlenih.

 

 

Šta neko ko želi da se zaposli u Salveu još treba da zna?

 

Neke od veoma važnih osobina koje su prepoznate u Salveu su poverenje i empatija. Bez toga, dugoročno gledano, nema uspeha.

Upravo zato je pokrenut višegodišnji Feedback projekat koji nas uči koliko je važno pohvaliti kolegu na pravi način, ali i da budemo svesni sopstvenih postignuća jer ne vidimo uvek ono najbolje kod sebe dok nam neko drugi ne ukaže na to.

Zatim imamo edukacije koje nas uče kako na jedan suptilan i iskren način možemo pomoći kolegama da uvide eventualne nedostatke u ponašanju ili načinu obavljanja posla, a koji utiču na kolektiv.

Samim tim se i mi sami oslobađamo suvišnih misli i emocija koje nas tište ako ih potisnemo. Sve ovo zajedno utiče na izgradnju jednog zdravog i čvrstog temelja u međuljudskim odnosima i timu.

Sve što zaposleni naprave za dobrobit kompanije ne ostaje neopaženo već se vrednuje i ceni.

Kako bi zaposleni toga postali svesni i kako bi videli da im je neko zahvalan za sve što rade već neko vreme u toku je projekat – Recognition.

 

Šta novi projekat znači i podrazumijeva?

 

Izraz zahvalnosti ljudima i to četiri puta godišnje putem službenog Teams kanala komunikacije. Jer, kao što sam već spomenula, svaki doprinos je bitan i treba da bude osvešćen i priznat. Ljudi se dobro osećaju, ne samo kada ih neko pohvali, nego i kada pohvalu javno upute kolegama.

 

U kojoj mjeri je Employer Branding povezan sa razvojem ljudi?

 

Ja bih rekla da je to vrlo usko i nerazdvojno povezano, jer se kroz poboljšanje komunikacije, slobodu, poverenje i sl. gradi odgovornost i stabilnost, a kreativnost može doći do izražaja. Baš zbog toga, u Salveu sistemski pristupamo razvoju ljudi, kao i poslovanja.

Nije čest slučaj da kompanija ima poziciju Chief Reinvention Officer, ili kako bismo to preveli – Savetnika za razvoj i inovacije. Najveći vizionar među nama je baš na ovoj poziciji i ne slučajno, najveći pokretač, jedna od osnivača Salvea – naša Mirna Radošević.

„Srž moga posla je razvoj organizacije i razvoj naših članova tima kroz sistemski pristup razvoju. U suštini radi se o pokretačkoj energiji koju nastojim da probudim u svim delovima sistema sa kojim radim“, rekla je jednom Mirna.

 

Šta Mirna dodatno pruža zaposlenima?

 

Jednom nedeljno, zaposleni koji to žele, putem ZOOM-a mogu učestvovati na relaksaciji sa Mirnom. Tokom pola sata, zaposleni grupno meditiraju i opuštaju se.

Nakon toga su produktivniji i osveženi za rad, ali ono što je još bitnije, redovna primena ove prakse poboljšava celokupno zdravlje pojedinca i isceljuje na jednom holističkom nivou. Nije lako zastati i meditirati usred radnog vremena, ali je moguće pa i to pokazuje izuzetno dobre efekte na poslovanje.

Mirna je edukovana za široku paletu alata ličnog razvoja, takođe zaposlenima pruža mogućnost individualnog coachinga, kao i pronalaženje odgovora na poslovne ili privatne izazove putem Points of You metode koja kombinuje fotografije i muziku i tako podstiče pronalaženje rešenja.

Tu je i Škola ličnog razvoja koja je još jedan dokaz koliko Salveo brine o pojedinačnom napretku članova svog tima. Istina je kako će zaposleni biti bolji za kompaniju ako je na višem nivou svesti, rasterećen i oslobođen blokada, osnažen samopouzdanjem i voljom, a što se sve postiže ovom školskom praksom i uz pomoć stručnih ljudi koji su treneri u školi smeštenoj u prelepoj prirodi.

Ovaj oblik dugoročnog ulaganja u ljude pokazuje im kako je kompaniji i menadžmentu do njih zaista stalo.

 

Mi ne baziramo poslovanje na principima kontrole, već isključivo na razvoju i podsticanju zaposlenih i stvaranju okruženja u kom svako može ostvariti svoj maksimalan potencijal, biti ono što jeste i raditi posao „sa iskricama u očima“.

 

Za svaki rast i razvoj, za bilo kakav napredak i prosperitet, osnovna pokretačka sila je ljubav, a čega je Salveo u potpunosti svestan i baš tu ljubav sa lakoćom širi oko sebe i prenosi na sve ljude, kako unutar organizacije tako i van nje.

Za kraj, nije slučajno da je naš brend i naziv naših digitalnih kanala, upravo - Biram Zdravlje. Kako bi čovek bio zdrav, on mora biti zadovoljan i ispunjen dobrim osećajima - to je esencija svega.

To je naša vodilja.